Notiser

Vår och deklarationssäsong 2023

15 mars 2023

Dag för deklarationer

Dags att samla ihop underlagen för din deklaration.

God Jul & Gott Nytt År!

19 december 2022

Vi på Desai Ekonomi AB hälsar alla våra kunder en riktigt god och vilsam jul. Likt tidigare år väljer vi att i stället för en julgåva att skänka ett belopp till välgörande ändamål.

I år har vi valt att skänka pengar till två organisationer, Nema Problema och Världens mammor.

Nema Problema är en ideell förening som arbetar för ett positivare och mer inkluderande samhälle genom inriktning på att hjälpa nya i Sverige till sysselsättning och att skapa möten mellan människor av olika bakgrund. Nema Problemas viktigaste aktivitet är ett mentorprogram för ungdomar tillsammans med att skapa en faktabaserad bild av migration och integration.

Världens mammor är en ideell förening som startade 2016 i Motala. Idag finns de på 5 platser i Östergötland och deras vision är att fler kvinnors röster ska höras och deras kunskaper ska bättre tas tillvara, att kvinnor ska få redskap till att kunna vara en aktiv del i samhället, känna egenmakt och påverka sitt och sin familjs nutid som framtid.

Kontoret är något mindre bemannat under perioden 23 december t o m 5 januari, med lite kortare arbetstider, 9.00 – 14.00. Det går alltid att höra av sig till någon på kontoret, se kontaktuppgifter under rubriken ”Kontakt” om du vill komma förbi och lämna material. Det finns också en postlåda utanför grinden som är låst, och där kan man lämna material.

Vår och deklarationssäsong

11 maj 2022

Maj och våren visar sig med lövsprickning och massor av pollen.

För oss på byrån innebär maj full deklarationssäsong och de sista 12.31 boksluten. Vi kan småföretagarens villkor med allt som hör till i form av redovisning, löner, skatter, deklarationer mm.

Välkommen till en byrå där vi kan prata företagande på dina villkor!

God Jul & Gott Nytt År!

20 december 2021

Vi på Desai Ekonomi AB hälsar alla våra kunder en riktigt god och vilsam jul. Likt tidigare år väljer vi att i stället för en julgåva att skänka ett belopp till välgörande ändamål.

Nema Problema är en ideell förening som arbetar för ett positivare och mer inkluderande samhälle genom inriktning på att hjälpa nya i Sverige till sysselsättning och att skapa möten mellan människor av olika bakgrund. Nema Problemas viktigaste aktivitet är ett mentorprogram för ungdomar tillsammans med att skapa en faktabaserad bild av migration och integration.

Kontoret är något mindre bemannat under perioden 23 december t o m 7 januari, med lite kortare arbetstider, 9.00 – 15.00. Det går alltid att höra av sig till någon på kontoret, se kontaktuppgifter under rubriken ”Kontakt” om du vill komma förbi och lämna material. Det finns också en postlåda utanför grinden som är låst, och där kan man lämna material.

Sommartider

31 maj 2021

Kontoret är stängt v.29 och v.30 (19/7 – 30/7). Kontorstider under sommaren är 8:30 – 15:00 för er som vill lämna material. Under veckorna 28 samt 31 är kontoret endast delvis bemannat.

Vi skickar inte ut något semesterschema utan varje konsult försöker meddela er kring semestrar och vid osäkerhet går det alltid att ringa någon på kontoret om er konsult jobbar eller har semester.

Telefonnummer hittar ni under fliken Kontakt.

Det är viktigt att ni lämnar in material så fort som möjligt så vi kan hålla tiderna för inlämning av löner och skattedeklarationer.

Ha en skön sommar!

Bemanning iom skärpta restriktioner

30 april 2021

Då vår region har skärpta rekommendationer kring att jobba hemifrån så mycket som möjligt, så kommer kontoret endast vara delvis bemannat.

Kontoret är bemannat mellan kl. 8.30 – 16 de flesta dagar.

Vanligtvis endast en person på kontoret. Skall du lämna material, finns även en brevlåda utanför grinden.

Enklast är att du kontaktar din konsult om du vill lämna mer för att stämma av att det finns någon på kontoret.

Förstärkning på byrån

15 mars 2021

Vi förstärker på byrån och välkomnar våra nyanställda Emmeli Grönås, Sanna Lindskog och Viktor Christensen. Vi välkomnar också tillbaka Mathilda Hell.

CSRGod Jul & Gott nytt år!

21 december 2020

Såsom tidigare år, kommer vi inte ge några julklappar, utan istället skänka ett bidrag till välgörande ändamål.

Ett i högsta grad annorlunda år! I ett läge där verksamheter har det tufft, sjukvården går på knäna och vi som individer fått både ställa in och ställa om i vardagen, har vi alla fått tänka om i vårt arbets- och sociala liv.
   Hos oss har det varit ett omtumlande år, där vi tvärtemot många andra haft ovanligt mycket att göra, då vi får mycket frågor kring corona-stöd mm och även fått hjälpa till kring stöd och bidrag.

Förhoppningsvis får vi alla nu några dagars skön julledighet och lite avkoppling.

Vi stänger kontoret från den 23 december t o m 6 januari. Några av oss arbetar i mellandagarna, men hemifrån. Önskar ni komma i kontakt med oss är det enklast att ringa Stefan på 070 – 220 18 28 eller Rinda på 070 – 312 82 70.

Vi önskar er alla
EN GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR

Vi söker en redovisningskonsult

20 oktober 2020

Tjänsten har nu blivit tillsatt!

Om tjänsten
I arbetet som erfaren och självgående redovisningskonsult ingår ett antal olika uppgifter kopplat till kundernas administration såsom analyser, period- och årsbokslut, deklarationer och skattefrågor men kan även innebära en del löpande redovisning då vi som en mindre byrå ofta har helhetsansvar för våra kunder. En viktig del är kommunikation, rådgivning och rapportering gentemot kunden. Kunskap om lönehantering är ett plus men inget krav.
För att lyckas är det viktigt att du är lyhörd och utåtriktad. Vi tror att du är en person som möter både motgångar och framgångar med ett leende. Du har lätt att lära dig nya saker, arbetar effektivt, lösningsfokuserat och strukturerat. Vi behöver att du är stresstålig och beredd att hugga i där det behövs. Ofta arbetar vi i grupperingar där någon av oss tar ledarskapet. Därför är ledaregenskaper ett plus och kan du tänka dig att hålla ihop en grupp så finns den möjligheten.

Om dig

  • Minst gymnasium samt efter följande YH-utbildning eller motsvarande

  • Är du auktoriserad redovisningskonsult är det ett plus

  • Gärna 3-5 års erfarenhet

  • Erfarenhet av system som Fortnox och Visma är en fördel men vi har uppdrag även i Entré Administration och Pyramid

  • Behärska flytande svenska i tal och skrift

Vad vi erbjuder

  • Härliga kollegor som ställer upp för varandra

  • Mångsidiga och utmanande arbetsuppgifter

  • Kompetensutveckling för att kunna utveckla dig

  • Marknadsmässig lön

  • Flexibla arbetstider

  • Goda personalförmåner


Desai Ekonomi AB är en redovisningsbyrå i stark tillväxt. Företaget grundades för drygt 20 år sedan av Rinda Desai. Med många års fokus på kunden, hög kvalitet i tjänsterna samt professionellt ledningsarbete är byrån i en tillväxtfas och engagerar idag 10 medarbetare. Vår goda lönsamhet gör att vi satsar mycket på medarbetare och ledarskap i syfte att öka allas vår förmåga att göra våra kunder nöjda.

Företagets värdegrunder och företagskultur är:

  • Vi-känsla – medarbetare ska känna sig delaktiga i våra uppdrag och att man är vi med kundföretaget. Medarbetaren ska känna att man både får befogenheter och förväntas ta ansvar för uppdragen.

  • Trygghet för anställda och kunder – vi vill ha långsiktiga relationer.

  • Kvalitet och pålitlighet – vi levererar på rätt tid och med rätt kvalitet som skapar rätt styrmedel för våra kunder.

Kontorstider: Sommar 2020

7 juli 2020

Kontoret är stängt v 30 och v 31 (20/7 – 31/7). Kontorstider under sommaren är 8:30 – 15:00 för er som vill lämna material.

Vi skickar inte ut något semesterschema utan varje konsult försöker meddela er kring semestrar och vid osäkerhet går det alltid att ringa någon på kontoret om er konsult jobbar eller har semester.

Telefonnummer hittar ni under fliken Kontakt.

Det är viktigt att ni lämnar in material så fort som möjligt så vi kan hålla tiderna för inlämning av löner och skattedeklarationer.

Ha en skön sommar!

/dev/